Handelsbetingelser

1. Generelle oplysninger 

Disse handelsbetingelser gælder for køb foretaget af forbrugere på denne webshop, som tilhører:

Pure Me ApS
CVR-nr. 38859616
Jernbanegade 2, st. tv.
4600 Køge

Tlf. 21818168

herefter kaldet ”Pure Me”).

Vi anbefaler, at du læser betingelserne grundigt igennem, inden du handler på webshoppen.

2. Bestilling af varer

Du kan bestille online 24 timer i døgnet. Vi håndterer løbende bestillinger, og du kan træffe os på ovennævnte tlf. nr. i tidsrummet 10:00-16:00 mandag-fredag.

Når du afgiver en ordre, modtager du en autogenereret e-mail med en bekræftelse. Dette er ikke en ordrebekræftelse, men en bekræftelse af, at vi har modtaget din ordre, dvs. at det ikke er en accept af din ordre. Først når vi har pakket og afsendt din ordre modtager du en ordrebekræftelse. Herefter modtager du en mail med leverings- og track- & trace-oplysninger.

Du er selv ansvarlig for, at de kundeoplysninger, som du indtaster som led i et køb, er korrekte, idet vi ikke efterfølgende validerer eller kontrollerer disse oplysninger.

3. Betaling

Pure Me benytter modtager betaling med følgende betalingskort:

  • VISA-Dankort
  • VISA
  • VISA Electron
  • Mastercard
  • JCB.

Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er incl. moms. Priserne er dagspriser og opdateres løbende.

Pure Me bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

4. Levering

Varer bestilt på pure-me.dk leveres i Danmark og resten af Europa.

Hos Pure Me kan du frit vælge forsendelses løsning. Din pakke kommer oftest frem i løbet af 3 – 5 dage og i Europa inden for 5 – 7 dage.

Uden for Danmark kan vi ikke garantere en bestemt leveringstid, da leveringen afhænger af det lokale lands postvæsen og eventuelle toldmyndigheder.

Alle varer bestilt hos pure-me.dk er forsynet med Track & Trace.

Pure Me bestræber sig på at afsende de bestilte varer inden for 3 hverdage, dog må der påregnes lidt længere leveringstid i forbindelse med højtider, ferier og udsalg.

Fragtgebyr i Danmark

– Ordrer på 499,- kr. eller derover: Fri fragt i Danmark

– Gratis afhentning i butikkens åbningstid på ovennævnte adresse

– Ordrer på mindre end 499,- kr., der sendes til privat/erhvervsadresser koster 49 kr.

– Ordrer på mindre end 499,- kr., som sendes til pakkeshop koster 39 kr.

Fragtgebyr i øvrige lande

Ved levering af varer til lande uden for Danmark, opkræves et fast fragtgebyr på 200,- DKK

5. Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret) 

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

a)  har modtaget din vare

b)  får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

c)  får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

d)  får den første vare i fysisk besiddelse når det drejer sig om aftaler om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at sende en mail til post@pure-me.dk.

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering 

Hvis du fortryder og skal sende en vare retur, anbefaler vi at du gør det via dette link: https://retur.pakkelabels.dk/puremeretur.

Du skal vedlægge en returseddel med dine informationer. Har du ikke en printer, kan du skrive en seddel med ordrenummer + samme informationer, som på vores returseddel og vedlægge den i pakken.

Når vi har modtaget din returpakke, så vil vi behandle den hurtigst mulig. Du vil ikke modtage en mail om vi har modtaget din pakke – det kan du selv tjekke via dit GLS trace-nummer, som du har modtaget fra GLS, da du bestilte returfragt.

Såfremt din returordre opfylder betingelserne for retur (se Handelsbetingelser her: https://pure-me.dk/handelsbetingelser/), så sørger vi for at refundere dit køb via samme betalingskort, som der er brugt ved købet. Du vil modtage en notifikation pr mail om refundering af din returvare. Der kan gå 4-5 bankdage, fra du modtager notifikationen, til pengene er at se på din konto.

Du skal sørge for, at varerne er forsvarligt pakket ind. Du har ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Så behold postkvittering og tracking-nummer. Du skal betale omkostningerne ved tilbagelevering af varerne, når du fortryder.

Du kan også aflevere din returpakke, indeholdende en udfyldt returseddel i vores fysiske butik (i åbningstiden): Jernbanegade 2, 4600 Køge.

Vær venligst opmærksom på, at vi ikke udbetaler penge for de varer du kommer retur med. Returpakkerne kommer igennem vores returservice-system og pengene bliver refunderet på det betalingskort, som er benyttet ved købet. Der kan i travle perioder være en ekspeditionstid på op til 7 dage.

Bemærk: Vi modtager ikke pakker sendt retur til pakkeshops.

OBS

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten: 1. aftaler omfattet af § 7, stk. 2:

  1. Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk til forbrugerens hjem, bopæl eller arbejdsplads af en erhvervsdrivende, der ofte og regelmæssigt betjener faste ruter,
  2. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
  3. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
  4. Levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen,

Du mister din fortrydelsesret, hvis;

  • Du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.
  • Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
    Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
    For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet 
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage, så fremt ovenstående anvisninger er fulgt. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi hele købsbeløbet dog ikke leveringsomkostninger.

Tilbagebetaling sker efter varen er modtaget og med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, anbefaler vi at du gør det via dette link: https://retur.pakkelabels.dk/puremeretur.

Husk at vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

6. Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret) 

Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb.

Når du handler på pure-me.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Køber står for fragt omkostninger.

Varen sendes til:

Pure Me ApS
Jernbanegade 2, st. tv.
4600 Køge

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

7. Klage

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til

Pure Me ApS
Jernbanegade 2, st. tv.
4600 Køge

Klagemuligheder – oversigt og links:

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning

Carl Jacobsens Vej 35

2500 Valby

Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/